تولید و اجرای تخصصی کفپوش بتنی و رزینی
افزودنی های بتن و محصولات پایه سیمانی

شبکه های اجتماعی
شماره تماس

پرایمر

BS290

آب گریز کننده سطح پایه حلالی

آب گریز کننده S290  محصولی ست بر پایه مخلوط سیلان و سیلوکسان که آب گریز کردن سطوح سیمانی و گچی، سطح در برابر نفوذ گرد و خاک، کثیفی و محافظت می نماید.

آبگریز کننده سطح

معرفی محصول

آب گریز کننده S290  محصولی ست بر پایه مخلوط سیلان و سیلوکسان که برای محافظت از گرد و خاک، کثیفی و آب گریز کردن سطوح سیمانی و گچی قابل استفاده می باشد.

آب گریز کننده چیست؟

از جمله ویژگی های سطحی یک ماده، آب گریزی آن است موادی که خاصیت آب گریزی دارند به علت ناهمواری های سطحی نانو متری و میکرومتری اجازه نشر آب بر روی سطح را نمیدهند.

مولکول آب بر روی سطحی که آب گریز یا به تعبیری هیدروفوب باشد به شکل قطرات کروی در می آید. روغن‌ها، چربی و آلکن‌ها نمونه ای از مواد هیدروفوبی هستند به همین علت در صنعت این مواد را به عنوان شوینده چربی، جدا کننده ذرات قطبی و غیر قطبی و جدا کننده‌های نفت از آب به کار میبرند.

از اصلی ترین دغدغه ها و مسائل مربوط به صنعت ساخت و ساز، نشت آب به زیر ساخت‌ها و نفوذ رطوبت  در مصالح و قطعات ساختمانی است، چرا که بیشتر مصالح ساختمانی، من جمله بتن، سیمان، گچ و… دارای خاصیت آب دوستی هستند به همین علت به آسانی خیس میشود و آب در سطح آنها نفوذ میکند‌، از همین رو برای جلوگیری از پوسته شدن رنگ و گچ دیوار، ممانعت از رشد ترک‌ها و تشکیل نشدن قارچ و کپک بر اثر وجود رطوبت،  آب گریز کردن سطح اهمیت ویژه ای پیدا میکند.

کاربرد آبگریز کننده S290

دفع کننده آب با اشباع کردن بستر با خاصیت قلیایی بالا در بسترهای زیر به کار می‌روند. مانند:

  • انواع آجرها
  • همه انواع بتن
  • ورقه‌های فیبر سیمانی
  • گچ‌ 
  • سنگ مصنوعی و طبیعی با پایه معدنی
آب گریز کننده S290

ویژگی های کلیدی آب گریز کننده S290

  • نفوذ خوب
  • خشک شدن سریع، بدون اثر گذاری ظاهری
  • مقاومت بالا به قلیایی
  • شکل گیری سریع حالت دفع آب

پس از اعمال این محصول بر روی بستر، این محصول با رطوبت جوی یا آب موجود در حفرهای درون بستر واکنش می‌دهد و بدین وسیله، با آزاد کردن الکل جزء ترکیبی فعال خود را ایجاد می‌کند. این اجزاء فعال، قابلیت جذب آب بستر را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. با این وجود، نفوذپذیری بخار آب حفظ می‌شود زیرا هیچ یک از منافذ و لوله‌های موئینه مسدود نمی‌شوند.

آبگریز کننده سطح

نحوه اجرا

بهترین تکنیک برای به کارگیری محصول آب گریز کننده S290 استفاده از قلمو و اجرای چند لایه پوشش به صورت خیس تا زمانی که بستر اشباع شود. به طور کلی، اعمال دستکم دو لایه پوشش برای کلیه بسترها کافی است.

فاصله زمانی بین اعمال دو لایه پوشش زیاد نباشد. زمانی که بستر پوشش قبلی را جذب کرد و دیگر درخشنده نیست، لایه پوشش دوم را اعمال کنید (روش خیس).

  • نکته: بستر نبایست دارای نقاط مرطوب باشد، به عبارت دیگر، بستر باید خشک به نظر برسد. مقدار ماده مورد نیاز محصول آب گریز کننده S290 به قابلیت جذب سطح بستگی دارد و از 100 تا 300 گرم بر مترمربع متغییر است.

افزایش طول عمر بتن با آب گریز کردن سطح آن

بیشتر آسیب های ایجاد شده توسط رطوبت می تواند رفع شود، یا حداقل با استفاده از آغشته سازی هیدروفوبی یا آبگریزی، به مدت طولانی، کاهش یا می تواند خنثی گردد.

سیلان ها می توانند ساختارهای بتنی را محافظت کنند.

موثرترین روش محافظت از بتن، جلوگیری از جذب آب است. دهه های گذشته نشان داده است که سیلان ها با زنجیره های آلکالی بلند (مانند ایزو اکتیل) محصولی ایده آل برای این امر هستند. سیلان ها محصولات رقیب خود را در مقاومت در برابر حمله فیزیکی، شیمیایی و میکروبیولوژیکی شکست دادند و محافظت را برای مدت زمان طولانی حفظ می کند.

آب گریز کننده S290

حفاظت در برابر آب و مواد مضر

جذب مواد مضر، که ممکن است منجر به آسیب ساختاری در لایه های سطحی بستر شود که معمولا نتیجه ارتباط بین مصالح ساختمانی و آب است و به آن جذب آب مویرگی اطلاق می گردد. بستری که مستعد جذب آب باشد به میزان زیادی مواد و ذرات مضر را جذب می کند که با آب گریز کردن سطح نفوذ ذرات دیگر اتفاق نخواهد افتاد و در نتیجه خشک و کم تر دچار آسیب دیدگی خواهد شد.

نفوذپذیری بخار آب و تنفس بستر

آب گریز کننده S290

تصویر شماتیک از نفوذ پذیری آب گریز کننده S290

آب گریز کننده S290 ، فیلم بر روی بستر تشکیل نمی دهد و به همین خاطر سطح دارای تنفس پذیریست و امکان جدا شدگی و پوسته شدن محصول وجود ندارد.