تولید و اجرای تخصصی کفپوش بتنی و رزینی
افزودنی های بتن و محصولات پایه سیمانی

شبکه های اجتماعی
شماره تماس
بتن پلی یورتانی

بتن پلی یورتانی

بتن پلی یورتانی برای کف و سطوحی استفاده می شود که تحت تنش خاصی هستند و باید در برابر مواد شیمایی اسیدی، بازی و قلیایی، آب و رطوبت، سایش، ترک خوردگی مقاومت زیادی داشته باشند و بتوان در ضخامت کم و کوتاه ترین زمان اجرا نمود.

فهرست مطالب

بتن پلی یورتانی چیست؟

بتن پلی یورتانی برای کف و سطوحی استفاده می شود که تحت تنش خاصی هستند و باید در برابر مواد شیمایی اسیدی، بازی و قلیایی، آب و رطوبت، سایش، ترک خوردگی مقاومت زیادی داشته باشند و بتوان در ضخامت کم و کوتاه ترین زمان اجرا نمود.

پوشش کف که به آن بتن پلی اورتانی ، PU Concrete  یا پلی یورتان اتون نیز گفته می شود ، نه تنها در برابر تأثیرات فیزیکی و مکانیکی و سایش مقاوم است ، بلکه در برابر مواد شیمیایی و نوسانات دمای بالا نیز مقاوم است.

سختی و مقاومت ویژه در برابر ضربات ، اصطکاک ، آلودگی ، مواد شیمیایی و نوسانات دما از ترکیب اجزای معدنی (بتن) و عناصر مصنوعی (پلی اورتان) حاصل می شود و ایده آل برای استفاده در صنایع تولیدی ، غذایی و دارویی ست.

در بتن PU ، خصوصیات فوق الذکر که برای بسیاری از سطوح سودمند است،‌ باعث محبوبیت آن در صنعت ، تجارت و همچنین در بخش خصوصی یا نیمه حرفه ای می شوند.

بتن پلی اورتان بسیار سخت و مقاوم است زیرا خصوصیات رزین پلاستیکی یا مصنوعی همراه با بتن ترکیب شده است.

پلی یورتان چیست ؟

پلی یورتان ها گروهی از مواد مصنوعی هستند که برای اولین بار در لورکوزن در سال 1937 توسط گروهی از محققان پیرامون شیمی دان اتو بایر در محل سابق کارخانه IG Farben تولید شدند. PU  با علامت اختصاری عامیانه دارای حرف PUR به عنوان مخفف رسمی است.

PU از طریق الکلهای دی الک (همچنین دیول) یا پلی ال با پلی ایزوسیانات با واکنش پلی افزودن تهیه می شوند. این گروه از مواد و برخی از آنها همراه با بتن ، بتن PU را تشکیل می دهند ، نام خود را مدیون گروه اورتان در ساختار مولکولی خود هستند ، که متشکل از یک ترکیب نیتروژن-هیدروژن ، مونوکسید کربن و اکسیژن است (-NH-CO-O-) .

مزایای بتن پلی یورتانی

  • زمان عمل آوری کم که آن را برای بهره برداری سریع ایده آل می کند.
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی که برای استفاده در آزمایشگاه ها ، آزمایشگاه ها و کارگاه ها مناسب است.
  • بتن  PUR، ضد ضربه و در برابر خراش و سایش مقاوم است.
  • به دلیل مقاومت در برابر دما از 40- تا 130 درجه سانتیگراد در بسیاری از فضاها قابل استفاده است.
  • تمیز کردن و ضد عفونی کردن آسان است.

اهمیت اقتصادی و ویژگی ها

بتن PU نه تنها در صنعت بلکه در بسیاری از پروژه ها در مقیاس کوچکتر در بسیاری از شاخه های صنعت مورد استفاده قرار می گیرد .

بتن پلی یورتانی دارای ویژگی های متمایز کننده است از جمله تمیز شدن آسان با دستیابی به استانداردهای کیفی و طول عمر بالا از عوامل مهم هستند. در اینجا چند نمونه از استفاده از بتن PU، بتن پلی اورتانی آورده شده است :

    • تجهیزات صنعتی شیمیایی
    • صنعت داروسازی
    • تحقیق ، آزمایشات و آزمایشگاه ها
    • صنایع غذایی
    • صنایع لبنیات

نگهداری و آب بندی بتن

کفهای بتونی با تنش بالا و بالاتر از همه کفهای بکار رفته در صنعت فقط به نظافت منظم و دقیق و نگهداری ویژه نیاز ندارند، اجرای بتن پلی یورتانی بر روی سطح بتن باید بدون درز و هرگونه حفره ایی باشد، که باعث می شود سخت تر و مقاوم تر در برابر سایش گردد.

اجرای صحیح و تخصصی این محصول به ماندگاری در برابر سایش، ترک خوردگی و عدم ایجاد هر گونه حفره ایی کمک کرده و همچنین علاوه برکاهش هزینه های نظافت و نگهداری، افزایش ایمنی در برابر هر گونه آسیب، خرد شدن و سوراخ شدن را به همراه دارد.

بتن PU ، به خودی خود بسیار مقاوم است و یک کف بتنی بسیار مقاوم و مستحکم با سطح قابل استفاده در صنعت ایجاد می شود.

نتیجه گیری در مورد بتن پلی اورتانی

اگر به دنبال یک بستر مقاوم در برابر حملات شیمیایی، اسیدی و بازی، ضد لغزش، آب بند و بدون درز هستید و می خواهید در کمترین ضخامت به این امر دست پیدا کنید، همچنین در کوتاهترین زمان کف موجود را به بهره برداری برسانید و با عمر طولانی، بدلیل مقاومت بالای این محصول از هزینه های خود در چندین سال صرفه جویی کنید ما به شما بتن پلی یورتانی را معرفی می کنیم. پس با اطمینان بتن PU بتن پلی یورتانی بهترین انتخاب است.