تولید و اجرای تخصصی کفپوش بتنی و رزینی
افزودنی های بتن و محصولات پایه سیمانی

شبکه های اجتماعی
شماره تماس
خودتراز

ملات خودتراز شونده چیست؟

ملات خود تراز شونده راهی آسان برای ایجاد سطحی صاف بدون ماله کشی در کمترین زمان است.

فهرست مطالب

ملات خودتراز شونده

صاف و مسطح شدن بتن دشوار است و تجهیزات مناسب و مهارت زیادی می طلبد. ملات خود تراز شونده راهی آسان برای ایجاد سطحی صاف در کمترین زمان است.

تصور کنید یک لیوان آب در دست دارید، اگر آن را به آرامی از یک سمت به آن طرف کج کنید، آب در سطح خود باقی می ماند. این به این دلیل است که آب بسیار روان است.

ملات SelfLeveling همچنین دارای سیالیت بالایی است که باعث می شود کاملاً تراز شود. این سطح بالای سیالیت نه با مرطوب کردن مخلوط ملات ، بلکه با افزودن ماده شیمیایی که باعث کاهش ویسکوزیته سیمان می شود، یک ابر سیال به دست می آید و به طور معمول ملات به عنوان یک ترکیب خشک پودری فروخته می شود.

چرا از ملات خود تراز شونده استفاده کنید؟

استفاده از بتن خود تراز شونده مزایای بسیاری دارد

  • نیازی به افزودن آب زیاد نیست ، به این معنی که مصالح کمتری مورد نیاز است.
  • این یک سطح بسیار صاف ایجاد می کند که بسیار محکم نیز است. در حالی که این امر آن را به پایه مناسبی برای سایر کفپوش ها تبدیل می کند ، کف نیز به اندازه کافی صاف و مستحکم است تا به عنوان گزینه کفپوش به تنهایی مورد استفاده باشد.
  • نه تنها می تواند برای تسطیح بتن استفاده شود ، بلکه می تواند بر روی هر سطح دیگر مانند کاشی و سرامیک یا حتی تخته سه لا نیز قرار گیرد.
  • خیلی سریع خشک می شود.

نحوه استفاده از ملات خود تراز شونده

ملات خود تسطیح فوق العاده آسان است .

در مرحله اول ، مطمئن شوید که سطح بتن تمیز ، خشک و عاری از گرد و غبار تا حد ممکن باشد. در حالت ایده ال ابتدا بر روی سطح پرایمر مخصوص اجرا خواهد شد که اطمینان حاصل کند ترکیب حداکثر چسبندگی به سطح بتن داشته باشد.

مطابق با دستورالعمل های تولید کننده ، ترکیب خود تراز را با آب تمیز مخلوط کنید. مخلوط کنید تا ترکیب یکنواخت و عاری از هر گونه توده شود.

ملات خود تراز شونده خیلی سریع خشک می شود ، بنابراین مخلوط را ادامه دهید تا آماده اجرا گردد.

مخلوط را به طور مساوی روی سطح آن بریزید ، سپس با استفاده از ماله مخصوص اطمینان حاصل کنید که کل سطح کف پوشیده شده و بدون برآمدگی است.

در 30 دقیقه آینده کف خود را تراز می کند و شروع به سخت شدن می کند. ظرف 4 ساعت کف آماده راه رفتن خواهد بود.