تولید و اجرای تخصصی کفپوش بتنی و رزینی
افزودنی های بتن و محصولات پایه سیمانی

شبکه های اجتماعی
شماره تماس
روش ترمیم بتن سخت صنعتی

روش ترمیم بتن سخت صنعتی

در روش ترمیم بتن سخت صنعتی ، انتخاب مصالح مناسب با توجه به سازگاری حرارتی با بتن اصلی، دوام مورد نیاز و موارد دیگر می بایست در نظر گرفته شود.

فهرست مطالب

روش

برای ترمیم بتن کف مورد نظر، انتخاب مصالح مناسب با توجه به سازگاری حرارتی با بتن اصلی، دوام مورد نیاز، شرایط بهره برداری، طبیعت شیمیایی و الکتریکی محیط، خواص انقباضی، ضریب ارتجاعی مصالح و شرایط اجرای مصالح مورد نظر صورت میگیرد.

آماده سازی سطح برای ترمیم

این مرحله شامل برداشتن سطوح ناحیه هایی است که ممکن است پوسیده ( ورق شده ) و یا تخریب شده باشند. این کار با استفاده از روش مناسب   ( ضربه زنی آرام و مداوم روی سطح با استفاده از قلم و چکش یا تیشه سنگ تراشی ) صورت می گیرد.

تمیز کردن و عمل آوری

 پس از برداشتن بتن پوسیده یا تخریبی با شیوه مناسب، هرگونه گرد و خاک، آشغال و خرده مصالح اضافی باید با استفاده از آب پاشی از سطح کار برداشته شوند. با توجه به اینکه مصالح مرمت سطح پایه سیمانی هست، بتن اصلی مورد مرمت باید حداقل به مدت 48 ساعت قبل از اعمال مصالح ترمیمی، مرطوب نگاه داشته شود. در صورت مشاهده روغن و یا هر نوع ماده آلوده دیگر در ناحیه تعمیری، سطح مورد نظر باید با مواد پاک کننده شسته شود.

روش ترمیم بتن سخت صنعتی

سطح ترمیمی باید تمیز و خشن باشد تا پیوستگی لازم برای اعمال ملات اصلاح شده با پلیمر فراهم گردد. در صورت وجود ترک در بستر ترمیم، ابتدا ترک ها با استفاده از متریال مخصوص اصلاح میگردند. پس از این مرحله سطح را با استفاده از چسب بتن بصورت یک لایه پرایمر جهت پیوستگی لازم بین لایه جدید با بتن اصلی آغشته میکنیم.

ملات اصلاح شده با پلیمر به نسبت معین با آب شرب در محل کارگاه مخلوط شده و ملات خمیری بدست آمده را در یک مرحله روی بستر با استفاده ار تخته ماله یا ماله آهنی صاف میکنیم و شروع به ماله زنی جهت صیقل کردن سطح با ماله دستی می کنیم. این ماله زنی تا رسیدن به سطحی کاملا صاف و صیقل ادامه پیدا میکند که ممکن است تا ساعت ها اینکار بطول انجامد.

پس از اتمام کار و اصلاح محل های تخریب شده، روی کار را با استفاده از نایلون مناسب جهت انجام مرحله کیورینگ به مدت یک هفته می پوشانیم. در این مدت سطح پوشیده شده با نایلون باید کاملا مرطوب نگه داشته شود .